Söderenergi producerar fjärrvärme. Har du frågor som kund?
Kontakta marknadsbolaget som ansvarar för din värmeleverans
och faktura Södertörns Fjärrvärme eller Telge Nät.
Vill du ringa är telefonnumret till vår växel 08-553 055 00.
Fullständig kontaktinformation går att hitta under vår kontaktsida.
18 mars 2020
Våra medarbetare är det viktigaste vi har även i Coronatider
Som en samhällsviktig funktion vidtar vi de åtgärder vi kan för att förhindra smittspridning av Coronavirus inom Söderenergi. Det är här du kommer in i bilden.
Söderenergis verksamhet bygger på samverkan och samarbete med många andra och är inget vi kan vara utan. Jobbar du som konsult eller entreprenör och vistas tillsammans på våra anläggningar gäller följande:
Oavsett om du bara ska in för ett litet jobb eller är en av oss i det dagliga arbetet.
Kom inte in på Söderenergis områden om
du har minsta tecken på symptom eller om familjemedlem påvisar symptom
du precis varit utomlands
Inne på området – följ våra riktlinjer
tvätta händerna och agera efter de anslag som berör vår matsal eller andra gemensamma utrymmen
vi har en begränsad access till vissa delar, tex till kontrollrummet
I tider som dessa måste vi hjälpas åt och ta ett personligt ansvar. På Söderenergi ska vi säkerställa tillgängligheten och vår produktion. Det är väldigt många invånare och företag i Stockholmsregionen som måste ha sin värme, varmvatten och el.
Följande punkter gäller rent generellt:
Vi tar inte emot studiebesök
Vi undviker fysiska möten så långt som möjligt. Externa mötesdeltagare eller externa möten undviker vi helt om det inte har mycket stor betydelse för verksamheten. Vi använder digitala mötesalternativ.